Hogyan nézne ki ma egy luxus Renault 5? Erre a kérdésre válaszol a Renault 5 Diamant (Renault 5 Gyémánt), amely a Renault Design és a francia tervező, Pierre Gonalons közös alkotása. Az eredmény nem feltétlenül volt nyilvánvaló. Valóban, története során az R5-nek alighavolt hivatalosan elegáns változata. Az 1983 és 1985 között pályafutása alkonyán érkezett Renault 5 Laurence mellett, amely a karosszériaépítő Laurence kezdeményezésére jött létre, a Renault csak a Supercinq-ben szerelte fel városi autóját a Baccara változatban.
A első R5-ösök inkább sportosak voltak az R5 LS, az Alpine, az Alpine Turbo és természetesen az R5 Turbó.

Ötven évvel később tehát nem „modernizációról” van szó, hanem inkább a Renault és Pierre Gonalons által aláírt alkotásról. Itt jegyezzük megy az autó az elülső felületének változását, ahol a fényszórók és az R5 szögletes lámpái csiszolt gyémánttá változtak. Egy érdekesség: a Renaultk által az R5 1972-es bemutatása előtt viselt emblémát a gyémántot… „gyémántpontnak” nevezték.

A szélesebb kerekek egy R5 Alpine-ból származnak, míg a külső szín háromrétegű, és az arany pigmenteket rózsaszín alapra helyezték, nem fémes, hanem aranyszínű tükröződést biztosítva a napsütésben és kékes árnyalatokat az árnyékban.
A hűtőrácsot egy széles, kisnégyzetekkel faragott csík váltotta fel, a logó pedig megváltozott, a „Nouvel’R” gyémánttalés Pierre Gonalons kezdőbetűivel.
A kilincseket, az ajtók és a csomagtérajtó gömbjeiként „újra” feltalálták. Benne is van, hogy minden megváltozik utólagosan, és kicsit úgy, ahogy a Design 1880 kínálja az utólag felszerelt Fiat 500-ason: az alap megmarad, de igazodik a jelenlegi modern kihíásokhoz pl. a műszerfalba integrált okostelefontartó. A sebességváltókar pedig szintén egy csonka gömbből származik. A készlet halványarany, sárgaréz színű, a kívánt „parisien” stílus jegyében… Parisienne, talán mint a névadó Renault 4?

Márvány a fedélzeten, villany pedig a motorháztető alatt

A művész a kormánykerék anyagát karbon helyett márvánnyá alakítja, és teljesen megváltoztatja a formáját is! Ez a legmeglepőbb változás az egész projektben, sokkal több,mint a kilincsek helyett az ajtókat nyitó ujjlenyomat-olvasó, vagy a régi váltókar cseréje.
A számlálók most 3 kerek manométerből állnak digitális kijelzővel, az egyik a sebességet, egy a terhelést, az utolsó pedig az időt mutatja.
Figyelem, a kormánykerék és a tárolórekesz a tervező kívánsága szerint újrahasznosított francia eredetű, „Grand antique d’Aubert” márványt tartalmaz, az ülések anyaga anyaga pedig lószőr. A padlószőnyegekhez 100% gyapjút használnak, a logók mind arany színűek.

A motorháztető alatt is van sok újítás. Ezt a Renault 5 Diamantot is utólag szerelték fel (mint a Roland Garros idején), elektromos hajtáslánccal. Az autót szeptemberben árverése bocsájta a Renault a „Give me 5 CSR” projektjének javára, amelynek célja a fiatalabb generációk sport és zenei támogatása, valamint a Renault-bólszármazó NFT-gyűjtemény.

Mathieu Lehanneur 4. szvitjének logikus folytatása?
Ne feledjük: 2021 novemberében a Renault bemutatta Mathieu Lehanneur belsőépítész és a Renault R4 fennállásának 60. évfordulója alkalmából született együttműködését. A kis 4-est „felvillanyozták” és felülről lefelé egészen az elejéig átalakították… A Renault 5 Diamant esetében követett megközelítés ezzel összhangban van: egy történelmi modellt kell korszerűsíteni, kulturális mozdulatokkal és művészi eredetiséggel ellátni. Eredeti módja annak, hogyaz embereket a márkáról, a Renault évfordulójáról beszélgessenek, valamint fejlesszük a házonbelüli tervezők kreativitását, azáltal, hogy ötleteiket vegyítjük a szektor más szakembereinek ötleteivel. Semmi sem mondja, hogy lesznek mások… de még hosszú az év, hogymegünnepeljük az R5 ötvenedik évfordulóját!
További fotók a Renault 5 Diamantról:

Forrás: https://lenouvelautomobiliste.fr/

Fotók: by Renault

By Sanci

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük