Picit megtévesztő a cím 🙂 de a tökölést most nem szó szerint kell értelmezni 😀
A viccet félre téve a lámpatökök felújításról lesz szó, amik a múlt héten lettek készen. A Renault 5-ösökön a lámpák “fészkei” külön egységet képeznek, külön kell becsavarozni a homlokfalba és az alakjuk miatt nevezzük viccesen tököknek. Mivel külön kezelhető a kasznitól könnyebb javítani, felújítani házi körülmények között is. A lámpatökök eléggé kivannak téve az időjárás viszontagságainak ezért sajnos hajlamosak a rozsdásodásra és a sérülésekre egyaránt. Továbbá a rajtuk lévő 40 éves műanyag alkatrészek sem hozzák már az újkori formájukat.
Természetesen az “ilyen volt” kezdeti állapotokról megint nem készítettem fotókat, de a felújítás későbbi mozzantait elég jól dokumentáltam. A felújítás a válogatással kezdődött. 8 db rozsdás, törött, hiányos darabból kellett két darabot, egy párt “varázsolni”, spoiler: végül 2 pár sikerült 🙂 A válogatás 6 db menthető tökre redukálódott, melyekről szépen minden fémes és műanyag alkatrészt lefúrtam, leműtöttem. Bingó! Mehetnek a tökök a homokba és festése. Ezt a műveletet profikra bíztam, hiszen homokolni nem szeretek, illetve olyan erős és időjárás álló bevonatot mint egy profi festő nem tudok előállítani a kis műhelyemben. Az eredmény nagyon profi lett, de ne szaladjunk ennyire előre. Amíg a tökök “szépültek” én kezelésbe vettem a műanyag alkatrészeket. Lemostam, csiszolt, szépítgettem őket. Majd a fémes apróságokat galvanizáltam, hogy a következő 40 évben már a csavarokkal ne legyen több gond. Itt is több műanyag alkatrészből csináltam 4 db szépet, direkt nem írtam hibátlant, hiszen az elmúlt 40 év továbbra is meglátszik rajtuk, karc, pici repedés, kopás mindegyiken maradt, de ami fő, még mind csodálatosan ellátja majd a feladatát. Miután megérkeztek a tökök, ideje volt az apró alkatrészeket feldobni a helyükre. Gyárilag acél szegecsekkel voltak felrögzítve, de nekem sajnos erre nem volt présem, illetve spéci célszerszámom, csak egy kalapácsos szegecshúzom, ami valljuk be nem egy életbiztosítás a 40 éves műanyag alkatrészeknek. Ez sajnos be is bizonyosodott, mivel az első műanyag kar szegecselését picit túl húztam, és a kar annak rendje és módja szerint el is pattant. De nem adtam fel! Az acél szegecseket puhább alumíniumra cserélte és sokkal óvatosabban és lassabban szegecseltem a többit, azok már sikerültek. Volt egy jobbos és balos állító kar, amik menthetetlennek bizonyultak, ezek a reflektor dőlését tudják finoman szabályozni, végül Spanyolországból sikerült beszereznem. Végül ezek a karok is a helyükre kerültek.
Összességében a tökök elég jól sikerültek, a szegecseléstől féltem picit az elején, de végül meglepően jól sikerült ez a része is a felújításnak az amatőr eszközök ellenére 🙂 de a képek beszéljenek helyettem…

By Sanci

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Chinese (Simplified) Chinese (Simplified) English English French French German German Hungarian Hungarian Italian Italian