A címben szereplő első lengéscsillapítók egy donor autóból származnak, melyet Dani barátommal berheltünk ki a tavaly nyáron egy roncsból. Nagy kincs volt, hiszen ez egy gyári Renault cikkszámos deCarbon gátló pár volt, ezeket anno tunningként lehetett rendelni direkt az Alpine Turbókhoz, melyek a gyárinál keményebbek, progresszívebb rugózást kölcsönöztek az Alpine Turbóknak. Ezek most elég viharvert állapotban kerültek a műhely asztalomra.

Első lépésben leteszteltem, hogy egyáltalán jók-e? Érdemes-e megmenteni őket? A teszteken szerencsére jól vizsgáztak, így elkezdődhetett a restaurálási folyamat. Első körben, körbe fotóztam, színmintát vettem, majd szétszedtem és lecsiszoltam, nem volt nehéz dolgom mert szinte magától lemállott a gátlókról a közel 40 éves festék. A képeket elküldtem egy grafikus barátomnak, hogy valamilyen módszerrel de fessük majd vissza a házra a logókat, feliratokat stb. Amíg ő dolgozott én addig kezelésbe vettem a gátlókat: kibányásztam a régi, elnyűtt gumi szilenteket és egy szegedi céggel a gyári adatok megadása után gyártattam bele két vadi új CNC megmunkált darabot. A gátlók zsírtalanítása és maszkolása után kapott egy réteg alapozó festéket és két réteg gyári deCarbon narancsot. Ezt a színt egy szintén szegedi, profi autófényezős boltban, minta alapján kevertettem ki, hogy teljesen gyári legyen. A dekoros barátom jelezte, hogy megvan a logókkal és a feliratokkal, hozhatom a gátlókat. Amikor viszont láttam őket majdnem leültem, annyira jól sikerült a logózás, mintha most csomagoltuk volna ki a gyári dobozából. Nem maradt más hátra mint összerakni az új szilentekkel és a korábban már legalvanizált alátétekkel és csavarokkal előkészíteni a beszerelésre. A torony felöli szilentek egyenlőre egy lada niva tuning darabjai mert nem találtam mást, de ezeket majd kifogom cserélni egy gyári szettre vagy legyártatom azokat is ha nem lesz más megoldás.

By sanyi

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük