Minden Alpine és az Alpine Turbót egy elég spéci (és szerintem gyönyörű) 365 mm átmérőjű, sportkormánnyal szerelték. A neve iso-delta volt. Illetve ez a kijelentésem nem teljesen igaz, ugyanis az első szériás szívó motoros Alpine-ok még, egy picit más fajta, de nagyon hasonló, Moto Lita gyártmányú sportkormányokkal voltak ellátva, és csak később cserélték le az „újabb” iso-deltákra.

Volt szerencsém beszerezni két darab iso-delta gyártmányú kormányt, így párhuzamosan két ilyen restaurálását, felújítását kezdhettem el. Azért írom, hogy szerencsém, mert ma már ezek a kormányok elég ritkák, nehezen beszerezhető, és ha igen akkor pedig elég borsos az áruk. Mindkét kormány közepe és küllője kopott, sérült, illetve nem megfelelő színnel volt „bemázolva”. Ráadásul az egyiknek nagyon rossz állapotban volt a bőrborítása is, de a jó hír, hogy a másik „bőrözése” még menthető volt. A felújításra szoruló bőrt egy profi bőrös felújította, a másikat viszont sajnos újra kellett „húzni”. Maszkolás, csiszolás, előkészítés és alapozás után, újra festettem a középrészeket, gyári Renault 614-es sötétszürkével (ez a szín egyébként majd vissza fog köszön a felniken is!). Az agyak matt fekete színt kaptak.

Ezzel egy időben újra lett bőrözve a váltógomb is. Szép új fekete borítást kapott az is. 🙂

A gyári felújított bőrű kormány, egyenlőre az irodám falára került, az újra húzott változat pedig majd a felújított autó dísze lesz.

Csináltam egy bénácska kis videót is a felújítás végső fázisáról. Előre is elnézést szeretnék kérni nem lett a legjobb, de elsőre azért látható mit akartam 🙂 kb. Tekintsük egy demónak, a többi azért remélem jobb lesz majd. 🙂

By Sanci

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük