A címben szereplő első lengéscsillapítók egy donor autóból származnak, melyet Dani barátommal berheltünk ki a tavaly nyáron egy roncsból. Nagy kincs volt, hiszen ez egy gyári Renault cikkszámos deCarbon gátló pár volt, ezeket anno tunningként lehetett rendelni direkt az Alpine Turbókhoz, melyek a gyárinál keményebbek, progresszívebb rugózást kölcsönöztek az Alpine Turbóknak. Ezek most elég viharvert állapotban kerültek a műhely asztalomra.
Első lépésben leteszteltem, hogy egyáltalán jók-e? Érdemes-e megmenteni őket? A teszteken szerencsére jól vizsgáztak, így elkezdődhetett a restaurálási folyamat. Első körben, körbe fotóztam, színmintát vettem, majd szétszedtem és lecsiszoltam, nem volt nehéz dolgom mert szinte magától lemállott a gátlókról a közel 40 éves festék. A képeket elküldtem egy grafikus barátomnak, hogy valamilyen módszerrel de fessük majd vissza a házra a logókat, feliratokat stb. Amíg ő dolgozott én addig kezelésbe vettem a gátlókat: kibányásztam a régi, elnyűtt gumi szilenteket és egy szegedi céggel a gyári adatok megadása után gyártattam bele két vadi új CNC megmunkált darabot. A gátlók zsírtalanítása és maszkolása után kapott egy réteg alapozó festéket és két réteg gyári deCarbon narancsot. Ezt a színt egy szintén szegedi, profi autófényezős boltban, minta alapján kevertettem ki, hogy teljesen gyári legyen. A dekoros barátom jelezte, hogy megvan a logókkal és a feliratokkal, hozhatom a gátlókat. Amikor viszont láttam őket majdnem leültem, annyira jól sikerült a logózás, mintha most csomagoltuk volna ki a gyári dobozából. Nem maradt más hátra mint összerakni az új szilentekkel és a korábban már legalvanizált alátétekkel és csavarokkal előkészíteni a beszerelésre. A torony felöli szilentek egyenlőre egy lada niva tuning darabjai mert nem találtam mást, de ezeket majd kifogom cserélni egy gyári szettre vagy legyártatom azokat is ha nem lesz más megoldás.