Renault 5 Alpine Turbo Coupé
Az Alpine Turbo 1982-es debütálásakor a középmotoros R5 Turbo már javában járta a híresnél híresebb versenypályákat, ezért ez a típus a nagy testvér mögött háttérbe szorult, már nem kapott akkora életteret a versenyzésben, mint szívó testvére.
A raliban tehát a középmotoros változat lett népszerű, azonban a pályakupákra ugyanúgy elkészített a gyár egy párezer darabos szériát az Alpine Turboból is, mint az Alpineból. A különleges felszerelései szinte teljesen megegyeztek az Alpine-éval, amik a már említett alkatrészek:
– hűtött tárcsafékek elöl (R17 TS-ről), tárcsafék hátul is (szintén R17 TS-ről)
– erősített lengőkarok elöl-hátul, vastagabb torziók és stabilizátorrudak
– rövidített áttételű kormánymű
– 3×150-es osztókörű kerékagyak, Fergat típusú lemezfelnikkel
– Matter bukóketrec
– Kiegészítő műszerek
– Olajhűtő
by – Danee