Miután majdnem egy egész nyarat kocsi, alatt, felett, mellett és felett töltöttem. Valamint kicseréltem, feljavítottam és pótoltam az a millió egy kis alkatrészt, ami nem volt vagy hibásan volt a kocsiban (éljen a magyar „jól van az úgy” kendács művészet!) gondoltam egy merészet és kitaláltam, hogy menjünk el a Bükkbe autózni egyet. Miért a Bükk? Egy barátom minden évben rendez ott egy veteránautós ún. menetpróbát ahol időre kell megtenni egy adott távot majd megismételni azt (ezred másodperc pontosan) aki a két időhöz a legközelebb van az nyer.
Link a klub webolalához: Classic Motorsport Club & Coffee .
Elsőre jó ötletnek tűnt, az utat 2 napra terveztük: szombat oda út, vasárnap verseny és haza út. Szombaton ébredés után, szép kényelmes elindultunk Miskolc felé – természetesen nem autópályán, hiszen a 980cm3-es motor a 43lóerejével nem oda való. Tankoltunk és start, tökéltesen duruzsolt a motor vidáman „faltuk” a kilométereket, szaladt a kis kékség 90-100 km/h-val, egymás után hagytuk el az alföldi városokat és úgy tűnt semmi gond a verdával, egyszer csak kicsivel Jászberény alatt a motor elgyengült, fura szag lengte be az utasfülkét és mikor sikerült (szerencsénkre) begördülni egy útszéli benzinkútra kiderült, hogy gőz tör elő a motortérből is.
Amíg visszahűlt a rendszer látszódott már, hogy ömlik a barna hűtőfolyadék, rotyog a túlfolyó tartály és mint később kiderült az egyik vízcső (mindet leellenőriztem és amelyiket kellett ki is cseréltem, kivéve ezt az egy toldozott foltozottat) mely hosszában elrepedt.

A „bűnös” toldozott foltozott vízcső

Természetesen ilyen cső nem volt nálunk és szerszám is alig. Le a kalappal a helyeik előtt (egy fiatal lelkes társaság körbe hurcolt a város összes autósboltjába) és Jászberényből tudtunk hozni csövet, egy traktoros srác pedig a beszakadt légszűrőház talpát bányászta ki a motortból, mindezt totál ingyen. Óriási RESPECT nekik! Köszi szépen srácok! Miután kicseréltem a csövet és feltöltöttem vízzel kezdtem el imádkozni, hogy nehogy megfőjön a motor mert akkor innen csak tréleren visznek minket haza. Pöcc-röff indult! 🙂 természetesen nem álltunk meg továbbra is a cél: az Acél város! Megérkezvén Miskolcra, kerestük az utat fel a festői Bükkszentkeresztre mikor a műszerfalon felgyulladt a vízhőfok forrására figyelmeztető piros lámpa! Azonnal STOP, motorháztető fel és ami ott volt… a túlfolyó tartály rotyogott és a szelepen keresztül spriccelt a már jól ismert édeskés illatú, rozsdás hűtőfolyadék… puff végül hengerfejes lett a motor 🙁 . Kivettem a termosztátot és ismét vissza pótoltam a vizet, és még mindig nem adtuk fel! Irány Bükszentkereszt! Közben háromszor álltunk meg, hogy áll a motor, ugyanis ebben a változatabn sajnos nem volt széria a vízhőfokmérő műszer, de állt, illetve működött. Picit megkésve és fáradtan végül szerencsésen meg is érkeztünk a szállásunkra Bükkszentkeresztre.

Megérkezés utáni első fotók egyike -kívülről semmi nem utal arra milyen kalandos utunk volt 🙂

A másnapi verseny eseménytelenül telt és végül a haza út is annak bizonyult – folyamtosan ellenőriztem a vizet és a motor állapotát, amikor pedig krituks volt mert annyira pezsgett és bugyogott, forrt, megálltunk, visszahűtöttük a rendszert majd folytattuk az utat Szegedre.

Így rotyogott a víz 80-90 km után

Végül szerencsésen haza értünk. A kocsi is és mi is nagyon elfáradtunk de kibírtuk a majd 6 órásra duzzadt utat, cserébe rengeteg élménnyel és millió kalandal kárpótolt bennünket a „kis fiaskó” miatt.

Képek a kalandról és a versenyről:

By Sanci

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük