A blokk elkészülte után következett a motor felső része és a végszerelése. A hengerfej rögzítése és a megfelelő nyomatékkal való lehúzása nem is olyan egyszerű dolog, mint elsőre az annak tűnhet (ekkor döbbent rá pl., hogy a hf.csavarok csak egyszer használatosak, ugyanis ha megfelelően az előírt nyomatékkal van lehúzva, többször már nem lehet őket újra használni, így csak egy dobásunk volt). Ez is sikerült és újra egy egész lett az aggregát fő része. Miután a motorral végeztünk, a következő lépés volt a váltó revízója. Minden fogaskereket, csapágyat, csapot, rugót stb. ellenőriztünk, amit kellett cseréltünk, javítottunk. Új kuplungot, tárcsát és kinyomócsapágyat, tömítéseket, szimmeringeket kapott minden. Millió apró fogaskerék, pecek léptetőnyelv szinkrongyűrű stb. csak ámultam, bámultam Danee szakértelmén, ahogy ez a sok apróság egyesével tűnik el a váltóházban és állnak össze egy egész működő rendszerré.
A motorra felkerültek a különböző kiegészítők: generátor, önindító stb. amiket korábban Danee szakműhelyben már felújíttatott. Végül, mint a munkánk megkoronázásaként beszereltük ezt az egészet az autóba. Miután feltöltöttük folyadékokkal (olaj, fagyálló stb.) eljött nagy pillanat: indítsunk be! Kevés nyektetés, hergelés, köszörülés, imádkozás és az édes anyukája rendkívül profán kontextusba való helyezése után, végül is elég gyorsan elkapta fordulatot: beindult, járt és 40 év elteltével újra működött. Természetesen még nem volt alapjárat, nem volt olajnyomás (mint kiderül rossz volt a jeladó gomba) stb. de ez már részletkérdés, a nagyja dolog elvégezve a szörny életre kelt és várja, hogy útra kelhessen végre.

By Sanci

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük