A motor egyben volt és az eladó szerint ők „szakszerűen” fel is újították. Gyanakodni kezdtünk, mert azért voltak arra mutató jelek, hogy ez a „felújítás” csaknem volt olyan „szakszerű” mint azt az eladó mondta. A biztonság kedvéért azért szétszedtük hátha szerencsénk lesz, és milyen jól tettük, hogy gyanakodtunk? A motor olyan állapotban volt, mintha egy éven keresztül sósvízben állt volna, és minden alkatrész ami nem alumíniumból készült vastagon lepte a rozsda. Katasztrofális állapotok fogadtak bennünket belül, ugyan voltak nyomok arra, hogy valóban felújíthatták, pontosabban akarták, de rosszul, nagyon rosszul tették pl. megszorult a vezérműtengely és az egész motor tele volt sok ilyen apró szerelési hibával, de megítélésünk szerint még így is menthető volt, így belevágtunk a felújításba.
A motor szétbontása után a menthető alkatrészeket megtisztítottuk és elkezdtük összeírni milyen új részegységek kellenek újonnan vagy bontottan beszerezni. A vásárlás után elkezdhettük végre a motor újjáépítését. Új dugattyúkat, hüvelyeket, csapágyakat és természetesen új tömítéseket is kapott a motor. Végül a hengerfej, a generátor és az önindító is és felújításra került. A hengerfej nem volt repedt vagy sérült, mérethatáron belül volt, így síkolás után, új szelepeket és szimeringeket kapott, Az volt az elv, hogy próbálunk minél több gyári alkatrészt megtartani, megmenteni amit csak lehet. Az összeszerelés során ügyeltünk a pontos és gyári illesztésekre és az előírt nyomatékok betartására. Így készült el a motor alsó része folyt. köv.