R5 Alpine Gr2 (1977)

Nagy bátorságra és nem kevesebb önbizalomra vall, hogy 1976-ban homologizálták a már akkor is lóerőben  gyengécskének számító R5 Alpine-t. Hiszen Gruppe 2-es kategóriában nem kisebb nevek mint az OPEL Ascona 400, Ford Escort RS stb. képviseltette magát. A siker nem váratott magára sokat, hiszen a VB, EB futamokon és idehaza (Ferjáncz-Tamdari) is szépszámmal gyűjtötte a győzelmeket a „kis” méregzsák. A külső megjelenésében talán csak annyiban tér el a széria változattól, hogy a mind a 4 kerékjárati ív ki lett vágva és 1-1 db sárvédő ívszélesítést (ún. buborékot) kapott. Ellenben a motor és a futómű igazi csemege. Az autót egy 1397 cm3-es aggregát hajtja, melynek az üzemanyag ellátásáról 2 db duplatorkú 45-ös WEBER karburátor gondoskodik, így teljesít az autó 130-135 LE-t. A futómű is egyedülálló egy igen érdekes megoldás: ötvözi a szokásos rugós lengéscsillapítós felfüggesztést az alap R5 torziós rendszerével, de a csavarrugós teleszkópok opcionális voltak, pl Ferjáncznak nem ilyen volt a GR2-ese. Az eredmény: egy hihetetlen stabil és strapabíró futómű. A fékek az R17 TS-ből örökölt 228 mm átmérőjű hűtött tárcsafékek elöl, hátul pedig szintén ebből, tömör 228-as tárcsák.

Első verseny: Rallye des 1000 Pistes 1977
Első eredmény: San Remo rali, 1977, 7. hely Jean Ragnotti/ Jean-Marc Andrié    
Első győzelem: Monte-Carlo rali, 1978 Gr2-es csoport

Technikai adatok:
•    1397 cm3 OHV 4 hengeres, soros, szívó OTTO motor
•    2 db duplatorkú WEBER karburátor DCOE 45
•    Eleinte 135 majd 140LE – (Arthur Bozian által)
•    Fergat típusú lemezfelnik 3×150-es osztókörrel
•    5 sebességes manuális váltó, fronthajtás
•    Állítható felfüggesztés (+a gyári rendszer)
•    Fékrendszer: elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, hidraulikus kézifék
•    Gyári bukóketrec
•    Homologizálva: 1976.augusztus 1. (GR2: 1977. január 1.-től)

Eredmények:
Magyarország Rallye OB I: osztály:
(Ferjáncz Attila- Dr. Tandari János)
– 1978 1600 cm³ 1. Renault 5 Alpine Abszolút 1.
– 1979 1600 cm³ 1. Renault 5 Alpine Abszolút 1.
– 1980 1600 cm³ 1. Renault 5 Alpine Abszolút 1.
– 1981 1600 cm³ 1. Renault 5 Alpine Abszolút 1.
– 1982 1600 cm³ 1. Renault 5 Alpine Abszolút 1.

Verseny előtt Léhi mester éppen trélerről veszi le a kis Alpinet

Galéria

Ferjáncz Attila