Renault 5 Alpine Turbo

1982-ben a VW Golf GTI sikerei a Renault vezetését arra ösztökélte, hogy az 1976-ban bemutatott R5 Alpine-t „felfrissítsék”. Az Alpine a GTI-hez és a többi vetélytárshoz képest gyengécskének bizonyult, ezért a Renault szakemberei „felturbózták” az alap Alpine motort. Az 1,4-es motor az akkori trendnek megfelelően, kapott egy 0,585 Bar-os TB03-as turbót. Így 17 LE-vel többet tudott az alap 76 LE-s alap szívó modellnél. A motor erősítése mellett ráncfelvarráson is átesett az autó. Új felniket (igazodva a turbóhoz, turbinát mintáz) a belső is modernizáláson esett át. Valamint erősebb torziós rugókat és fékeket szereltek az autóba. Ezt a típust a Renault 5 GT Turbo megjelenéséig, 1985 februárjáigig gyártották. 1984-től viszont Lauréate Turbo néven (jelentése: babérkoszorús), ez a változat egyenértékű a későbbi Campus szériákkal, magyarul búcsúszéria. Eltérései az Alpine Turbohoz képest: színrefújt első-hátsó lökhárítók, a hűtőrács felső része és a hátsó ablak melletti szellőzőnyílások is. Nem volt kapható hozzá a turbina alufelni, a szívómotoros Alpine kétszínű ’Fergat’ lemezfelnijeivel szerelték. Ebből a változatból a legtöbbet fehér színben adtak el. Belsejét tekintve ’visszabutították’, GTL belsővel szerelték, GTL kárpitozással, egyben dönthető ülésekkel, és nem volt bele rendelhető az elektromos ablak sem. Magyarországon igen nagy sikere volt ennek a típusnak. Angliában ezt a típust Renault 5 Gordini Turbo néven forgalmazták ugyanis a - Sunbeam már jogosan birtokolta az "Alpine" nevet.

Technikai adatok:
•    1397 cm3 OHV 4 hengeres, soros, turbó feltöltős OTTO motor
•    Turbó: Garrett TB03
•    Teljesítmény: 82 kW; 110 HP
•    Speciális könnyűfém felnik (turbina) és extra belsőkialakítás
•    5 sebességes manuális váltó, fronthajtás
•    Ugyanaz mint az Alpine, csak vastagabb torziókkal és más lengéscsillapítókkal
•    Fékrendszer: elöl, hátul tárcsafékek (228 mm teli tárcsa elöl-hátul)

 by Danee & Vsanci