Renault 5 Alpine

A Renault gyár volt az egyik úttörője az ún. "hot-hatch"* kategória megalakulásának (sokan ma is vitatkoznak, hogy VW Golf GTI volt az első vagy az R5 Alpine). A motort, a Renault híres tuning mestere, a "Varázsló", Amédé Gordini neve által fémjelzett Alpine műhely készítette Az R5 Alpine méltó utódja lett a versenypályákról már jól ismert és bizonyított R8 Gordini, R12 Gordini stb. típusoknak. Bár gyengébb volt nálunk, (a többi 160-180 LE volt), az R5 Alpine meg jobb esetben is 130-140 LE-vel bírt, mégis ez a típus nagyobb sikereket ért el, mint a versenypályákon, mint a bolti eladásokban egyaránt. További érdekessége ennek a típusnak,hogy Angliában, Renault 5 Gordini néven forgalmazták, ugyanis a - Sunbeam már jogosan birtokolta az "Alpine" nevet.


Technikai adatok:
•    1397 cm3 OHV 4 hengeres, soros, hosszában beépített benzines OTTO motor
•    Teljesítmény 68 kW; 93 HP – kétszer erősebb volt a 1108 cm3 R5-nél
•    Speciális könnyűfém felnik és extra belsőkialakítás
•    5 sebességes manuális váltó, fronthajtás
•   Független kerékfelfüggesztés elöl-hátul, elöl kettős keresztlengőkar hosszanti torziósrugókkal, hátul kereszttorziós hosszlengőkarok
•    Fékrendszer: elöl 228mm-es tömör tárcsafékek, hátul dobfékek


*Hot-hatch: egy népszerű nagyszériában gyártott kiskategóriás ferdehátú autó (a méreteihez viszonyítva) nagyon erős motorral.

by Danee & Vsanci