Blog

31 év után ismét a Mecsekben dübörgött a
2013-11-21 14:20:41
Miért ez a cím?  Már 31 éve nem ment Mecsek Rallyn Renault 5 Alpine, az utolsó páros 1982-ben a Ferjáncz Attila és Dr. Tandari János kettős volt, akik nyomán próbáltuk a típus legendáját feleleveníteni és öregbíteni. 
Az év utolsó versenye csodálatos időjárással és remek hangulattal ajándékozott meg bennünket. Szédületes autók sorakoztak fel a rajtceremónia előtt a Széchenyi téren körben: a hagyományokhoz híven, a Dzsámi előtt. Volt itt minden: Fiat 131 Abarth, Audi Quatro, Alfa Romeo, Porsche 911, Ford Escort, Volvo stb. és természetesen mi a kis Renault 5 Alpine Gr2-vel, a kék szappanos dobozzal. 
Nagyon lazán és magabiztosan érkeztünk meg Pécsre, mint akik egy kis sétakocsikázásra készülnek, és nem a Mecsek rallyra, amit egyébként idén már a 47-ik alkalommal rendeznek meg zsinórban. De a „Mecsek” hatalmas pofont adott nagyképűségünk miatt. Az első két gyorsasági alatt kilyukadt a (már korábban javított) vízhűtőnk és cseredarab híján másnap csak a szuper rally szabályainak megfelelően utolsóként rajtolva üldözhettük vetélytársainkat. 
Szombaton tovább kaptuk a pofonokat sorban, rendesen, ahogy kell: az „új” radiátor is kilyukadt - mondjuk erre már fel voltunk készülve, volt csere darabunk. Leszakadt a kipufogó, ismét elment az átbeszélő, elromlott a belső kamera és még sorolhatnám az apróbb nyűgöket. De hála Zsoltinak és Varga Roli barátomnak 30 perc alatt hárman rendbe vágtuk az autót, és késés nélkül az IE-ben volt a párosunk. A továbbiakban már simán ment minden, és a végén megérdemelt pezsgőfürdővel vártuk Oszyékat a célban.      
OSZY: „Pécsre az év utolsó versenyére sikerült időben megérkeznem, és sikerült rendesen végigcsinálni a pályabejárást, természetesen, mint mindig, kölcsönautóval :)
A versenyautó is időben megérkezett (köszi Sanyi és Zsolti!), ezúttal nem egy körforgalomban kellett átöltöztünk Bettivel. A péntek esti Nyárásvölgy gyorsasági nem tartozik a kedvenceink közé, sikerült is jól megforognunk rajta. Egy szép kis 360-ast kiviteleztünk, úgy mint az „öreg” Jean Ragnotti szokta.
Sajnos már aznap este adódott az első probléma az autóval, ugyanis nagyon melegedett a motor, de legalább nem ment. A szervizparkban kiderült, hogy a hűtő a ludas. Szerencsére nem volt nálunk tartalék, de egy gyors fuvarral sikerült beszereznünk Érdről egy cseredarabot. A fuvarért köszönet Leitgéb Juditnak és Szabinak, no és persze Zsoltinak.
Másnap sajnos már Hetvehelyen kiderült, hogy az új hűtő sem viseli megfelelően a nyomást, és tulajdonképpen, hogy ne forraljuk a vizet, muszáj volt elég döcögősen mennünk. A szervizben beszereltünk a 3-ik hűtőt, ami végre már remekül működött, így sikerült egy jóízűt autózni az utolsó orfűi gyorson, és ez maradt meg bennünk.
Summázva: a végén megcsíptük a „D” kategória 3-ik helyét, aminek nagyon örültünk. Azt viszont nagyon sajnálom, hogy a Merencsics – Varga - Suzuki trió nem látta meg a célt, egy kritikus motorhiba miatt, szívesen meglocsoltam volna Őket pezsgővel a célban.
A sok hiba ellenére, a szervizben a srácok nagyon összeszedetten dolgoztak, amiért nagyon hálás vagyok a „Taubmann Sanyinak” :) és Zsoltinak. Végül Varga Roland is bekapcsolódott a szervizbe, (aki engem egész évben hasznos tippekkel látott el, amit így utólag is köszönök neki). Ja és finom kajákkal látott el bennünket ment közben.
 
Ebben az évben olyan ügyesen gyűjtögettük a pontokat, hogy sikerült megnyernünk a „D” kategóriát, ami óriási érzés, mint nekem és navigátoromnak, mint a csapatnak.
Hajrá Taubmann!!”
 
Betti: „Nagyon jó verseny volt. Ugyan minden megtörtént velünk, ami egy versenyen megtörténhet, de ez által a legizgalmasabb verseny volt az évben. Kicsit féltem az esti gyorsasági szakaszoktól, de talán azokat a szakaszokat szerettem a legjobban :) Sajnos nagyon nagyot hibáztam, hogy a hetvehelyi szakaszon kettőt lapoztam, de Oszy segítségével visszataláltam a pályára. Elnézést, elnézést, elnézést….újra és újra :)
Szombaton az árpádtetői gyorsasági szakaszt nagyon élveztem. Nagyon hosszúnak ígérkezett az a 28 km, de olyan változatos pálya, hogy észre sem vettük és már lenn is voltunk. Az autó megviccelt minket szombaton a vízforrással, fűtenünk kellett, miközben aznap Pécsen kora nyári idő volt, így elég Dakar feelingben autóztunk 3 gyorsaságin keresztül . Szerviz előtti utolsó állomáson még a kipufogónk is leszakadt, az utolsó 2 gyorson cserébe elkezdett esni az eső, sőt be is sötétedett..., szóval tényleg minden volt, amit a hátunk közepére se kívántunk volna, de kárpótolt minket a pezsgőfürdő a céldobogón :). 
Nagyon jó érzés volt, köszönöm a Taubmann csapatnak az egész évet!!!„
 
Az utolsó szavak jogán összegezném néhány szóban a 2013-as szezont: óriási meglepetés lett ez az év, legmerészebb álmaimban sem gondoltam volna, hogy újonc csapatként meg tudjuk nyerni a historic „D” csoportot. Azt a korcsoportot, ami mindig a legnépesebb mezőny a teljes historic bajnokságban. Nagyon sokat tanultunk, és fejleszttetünk menetközben az autón. Rengeteg új barátot szereztünk. Nagyon küzdelmes és fárasztó volt, de minden percért megérte csinálni, és az eredmény, a sok élmény és barát, sporttárs mindenért kárpótol.
Továbbá ez úton ragadnám meg a lehetőséget és az alkalmat, hogy megköszönjem mindenkinek az egész éves munkáját és áldozatkészségét, mert ez csodás eredmény nem jött volna létre nélkülük.
Köszönöm szépen: 
- Oszynak és Bettinek
- Zsoltinak
- Rolinak
- neki
- a Leitgéb családnak
- Zolinak
- Freeman Daninak
- a teljes historic családnak
- és végül de nem utolsó sorban szponzorainknak
 
BUÉK és találkozunk 2014-ben!

 

Újra Budapesten a rally elitje
2013-10-17 11:18:16

Székes fővárosunk idén október első hétvégéjén, 10 év után ismét vendégül láthatta a rally első és másodosztályt, valamint a historic rally teljes mezőnyét. Rekord számú nevezés érkezett az Országos Historic bajnokság 5. futamára: 25 autó (melyből végül 23 el is rajtolt), ebből kategóriánkban, azaz a „D” csoportban 8 páros akart megizzasztani minket: Fiat X1/9, Opel Ascona és Kadett C Cupe, Wartburg valamint 3 db Fiat 131 Abarth típusokkal.

Nagyon izgalmasan indult a verseny, ugyanis az utolsó pillanatban lett kész a motorunk, ami még mindig nem 100-as, de talán a Mecsek rallyra végre összeáll. A prológon a már-már megszokott „kellemes” hideg idő fogadott bennünket a Városligeti Műjégpályán, de már annak is örültünk, hogy nem esett. A verseny szervezői egy színvonalas rally show-val örvendezette meg azt a 4-5 ezer nézőt, aki kíváncsi volt az autóversenyzés legjobbjaira. Volt itt minden, ami ehhez kell: szebbnél szebb autócsodák, látványos, lámpafényes autózás, nagy csúszkálás, street-fighterek stb. A prológ után lábon átdöcögtünk Szentendrére, ahol csapatunk és a versenyautó is éjszakázott.

Oszy: „Sajnos a Komló Rallyen kiderült, hogy az 5-ös motorja az utolsókat rúgja, így a két verseny közötti szünetben akadt egy kis dolga Zsoltinak.

Eleinte bizalmatlan voltam az új motorral kapcsolatban, de mint kiderült, erre semmi okom nem volt. Nem a legerősebb kocsi a mezőnyben, de az új motorral elég lelkes lett J. A pályabejáráshoz használt autóm, még mindig a sorsát várja, de sikerült egy remek autót kapnom erre a célra, amit ezúton is köszönök Alpár barátomnak. A prológ érdekes volt, itt sikerült először kipróbálnom az új motort, ami tökéletesen muzsikált. Másnap reggel a gyűjtőben nem sikerült beindítani a kocsit, de szerencsére manuálisan megoldottuk, és végül sikerült beindítanunk az autót. Egy zárlat miatt nem működött az önindító. A szűk gyorsaságik, nagyon jók voltak, én szerettem őket. A lábatlani pálya nekem nem annyira jött be, valamint a kis autónak sem. A dobálós úton, szinte végig húztuk az alját a kocsinak. A második körre elment az átbeszélőnk, és végül Betti hangereje is lecsökkent Összességében nagyon élveztem a versenyt és a pályákat is. Az időjárás végre kegyes volt hozzánk, sem jégeső, sem özönvíz nem volt. Nagyon boldog vagyok, hogy ismét sikerült célba érkeznünk, és köszönöm a csapatnak és a segítőknek a munkájukat.”

Betti: „A Budapest rally azt adta, amit vártam. Nekem ismerős területek, városok. Nagyon jó érzés volt a Vajdahunyad várában átmenni a rajtdobogón, hiszen én itt vagyok itthon. J Az első gyorsasági szakaszon még kicsit aggódtam, mert a hibázás ott komoly veszélyekkel járt, de szerencsére Oszy összeszedetten vitte végig az autót. A dobogókői gyors nagyon bejött nekünk. Ott elkaptuk a ritmust, és élvezetesen tudtunk autózni. Lábatlan meg hát Lábatlan…J becsapós aszfaltváltásokkal és trükkös ugratóval. Ott egyszer mintha bátrabbak lettünk volna a kelleténél, de komoly gondot nem okozott. A célunkat elértük, vagyis, hogy az autót célba vigyük, így bebiztosítsuk a csapatnak a Magyar bajnoki címet!!!”

Sanyi: „Szombaton reggel verőfényes napsütésre ébredtünk, kellemes 4-5 fokkal. Miután levakartuk a jeget a szélvédőről, indulhatott a nap. A versenyen simán ment minden, az elején Oszyék óvatosan kezdtek, majd folyamatosan gyorsulva egyre előrébb küzdötték fel magukat. Apróbb hibáktól eltekintve nagy gondunk nem volt, jellemzően a legnagyobb hibánk az átbeszélővel akadt, ami szegény Betti hangjába került. Végül is kategória „D2” első helyén és a „D” korcsoport 3-ik helyén zártunk, de ami a legnagyobb meglepetés volt, hogy abszolút 9-ik lett a Horváth-Jezsó páros ezen az autógyilkos versenyen!

Ezúton szeretném megköszönni a csapat munkáját, különös tekintettel a team hivatalos díszítő elemének, neki külön is: WLF”                

Következő verseny a legendás pécsi Mecsek Rallye lesz, november 8-9-én. Mindenkit szeretettel várunk, gyertek el minél többen szurkolni…
Végüla sztár fotók :

/feltoltott/00_88.jpg
 

/feltoltott/01_88.jpg
 

/feltoltott/03_88.jpg
 

/feltoltott/szervice_88.jpg
 

/feltoltott/oszy-betti_88.jpg
 


Ezúttal Komlón esett… :)
2013-09-17 15:02:47

A hosszú nyári szünet után nagy izgalommal vágtunk neki a 2013-as Baranya kupának, mely tavaly Oszy sajnálatos Ladás balesete miatt a szokottnál is feszültebben indult.
A szombat délelőtt elég eseménytelenül telt.  A szokásos adminisztrációs körök és a „jajj, a kocsiban hagytam a forgalmit” után a srácok elmentek tréningezni, mi pedig Zsoltival felépítettük a szervizt, és elvégeztük az utolsó simításokat a versenyautón. Oszy kívánsága szerint behúztuk az ülést a kormány alá (így most már csak 60 kg alatti személyek vezethetik a kocsit :) ).
Délután a prológon jött az első meglepetés: Oszy és Betti hibátlan autózással az abszolút 7-ik időt autózták Zobákpusztán. Este elmentünk megünnepelni, és betoltunk 1-1 pizzát az arcunkba, utána relatív korán fellőttük a pizsamát. Furcsa volt, hogy nem kellett lámpákat szerelnünk a nagy büdös baranyai éjszakában, bár Zsolti még próbálkozott egy hasmagasság állítással, amit gyorsan elvetettünk, és maradt az eredeti magasság.
Vasárnap kora reggel indult a futam, és megérkezett a menetrend szerinti eső is. Reggel 8-kor rajt, és itt gyakorlatilag az első gyorson sikerült is egy kis fénysérülést felvinni a kocsira. Most a balelejével vették a srácok érintőre az egyik lassítót. De semmi baj… betudtuk, hogy kihagytuk a kora reggeli kávénkat.
F
olyamatosan gyorsultak, körről körre jobb időket mentek, míg az utolsó előtti két gyorson megközelítettük és utána meg is vertük Gaálék sokkal erősebb Opeljét. Az utolsó két gyorson ismét leszakadt az ég, feláztak a pályák, és hoztunk egy rossz döntést: gumit cseréltünk. Ami Miskolcon bevált sokkal hidegebb körülmények között, az most itt sajnos nem. Az utolsó két gyorsot végig csúszkáltuk, így sajnos nem tudtuk megszorítani Gaálékat, de így is historic abszolútban harmadikként zártunk, míg "D" csoportban a másodikak lettünk.

Összegezve a hétvégét:

  • az idő rossz volt (de ezt már megszoktuk, nem volt meglepetés)
  • a kocsi hibátlan volt (köszi Zsolti)
  • Oszy és Betti egyre gyorsabb, megbízhatóan hozzák a tervet (Nektek is köszi)
  • a rendezés király volt (még csokit is kaptunk)
  • összesítésben vezetjük a "D" csoportot
  • Köszönjük a segítséget Juditnak és Szabinak valamint Rolinak és Lacinak

Most pedig lássuk a képeket:






Veterános hegyi felfutó avagy ismét a Bükkben jártunk
2013-06-03 14:54:47

 Még az Eger rallyn kellemes és megtisztelő felkérést kaptunk a miskolci illetőségű Classic Motorsport vezetőjétől Adamovich Erik barátomtól, hogy a kis autóval vegyünk részt az általuk rendezett átlagtartó hegyi felfutó versenyen ez év május 26-án Bükkszentkereszten, ami egyébként a két héttel korábbi Miskolc rally egyik gyorsaságijának része is volt. Most a Taubmann Historic főnöke vállalta, hogy a volán mögé ül, hogy megmutassa, mit tud a kis R5-ös a veteránok között. 

Miskolc és környéke most sem volt kegyes hozzánk. Az egész hétvége borús, esős volt. Vasárnap a verseny az eső dacára remekül zajlott. Csaknem 50 db veterán korú autó, motor és gazdáik dübörögtek a másfél kilométeres, hajtűkanyarokkal és lassítókkal tűzdelt pályán. Volt itt minden: milliókat érő rally Trabant és Wartburg, soha nem látott oldalkocsis Ural-Dnyeper motor, R5 Alpine (ezúttal utcai kivitelben), két ház árával vetekedő kabrió Mercédesz, GULF színekben pompázó Triumph és még sok más veteránkorú műszaki csoda.    
A délelőtti „edzés” és a fincsi gulyásleves – fánk duó elköltése után, kétszer kellett megtenni a versenytávot. Az időket mérték és az volt a „nyerő”, akinek a két mért körének ideje a legközelebb volt egymáshoz. Külön megemlíteném a sok már-már veterán korú, de annál fanatikusabb motoros sporttársat, akik 30-40 éves gépeiken úgy dőltek be a vizes kanyarokba, mint a mai Moto GP-s fiatalok. Maximális „respect” nekik.
Végül a versenyben kategóriánk harmadik helyét hoztuk el, egy utcai R5 TL és egy Fiat 127-es legénysége mögött. Itt szeretném megköszönni elbűvölő navigátoromnak az egész hétvégés segítséget és, hogy a profikat meghazudtolva diktálta az itinert, mérte az időnket. Továbbá szeretném megköszönni a Classic Motorsport egész csapatának, hogy az esős, hideg idő ellenére remek hangulatban tölthettünk el egy felejthetetlen napot Bükkszentkereszten.      
Jövőre biztos ismét ott leszünk!




A remek fotókat  Orliczki Attilának köszönjük!
Túlélő túra Miskolcon
2013-06-03 14:27:18

Két nap, 423 gyilkos km, hajnalig húzódó éjszakai gyorsasági szakaszok, jégeső, özönvíz, tűző napsütés stb., vagyis volt itt minden, ami az igazi rallyhoz kellhet. Így látjuk, nem áll messze az igazságtól a címben szereplő már-már patetikus „túlélő” jelző. Majdnem mindenre fel voltunk készülve, és amire nem, azt kitaláltuk és megoldottuk (mint mindig J). Kezdődött azzal, hogy „beugró” navigátorral kellett indulnunk, ugyanis Betti sajnos nem ért rá a hétvégén, így Leitgéb Judit vállalta ezt a nehéz feladatot, hogy beül Oszy mellé Miskolcon. Judit igen tapasztalt navigátor és ügyes pilóta is egyaránt, örültünk is, hogy nem egy teljesen kezdő diktálja majd az itinert a számunkra is ismeretlen borsodi éjszakában.  A srácok péntek hajnalban indultak Miskolcra, hogy a lehető leghamarabb elkezdjék felírni a pályákat.

Oszy: A pályabejáró autó hibája miatt sajnos nem tudtuk rendesen feldolgozni az első nap gyorsasági szakaszait, így nagy izgalommal vártam a második historic és az első éjszakai versenyemet. Több ismeretlenes egyenlet volt a történet, de végül is óvatosan letudtuk: mi és az autó is egyben megúszta az éjszaki kalandot. Másnap Ózdon javíthattunk, ekkor már rendben volt az itiner és ez a tempónkon is meglátszott. A második kör elején - hogy ne unatkozzunk ekkor sem - leszakadt az ég. Jégeső, özönvíz, volt itt minden, ami az igazi rallyhoz kell, de a jó gumiválasztásnak köszönhetően az utolsó két szakasz sem okozott különösebb gondot. A célban kategóriánk első helyét sikerült megcsípni (no és persze néhány WRC idejét is J). Judittal nagyon jól össze tudtunk dolgozni, látszik rajta, a vérében van az autóversenyzés, üljön akár a fárer akár a mitfárer ülésben. Nagyon köszönöm neki a sok hasznos tanácsot. Továbbá meg szeretném említeni a teljes historicos mezőnyt, akik mint egy nagycsalád nagyon sokat segítenek nekem és jobbnál jobb ötletekkel, tanácsokkal látnak el akár a rajt előtti percekben is. Nagyon örülök, hogy a tagja lehetek ennek a családnak. Köszi srácok még egyszer. És külön köszönöm a Taubmann Historicnak: Zsoltinak és Sanyinak, hogy ilyen jól felkészítették az autót, hiszen egyetlen műszaki hiba nélkül futott végig a kis R5-ös. 

Judit: A hétvége az újdonságokról szólt; új pilóta, új autó, új mezőny, új pályák. Nem versenyeztem még a historic mezőnyben, de csupa jót tapasztaltam, mindenki barátságos és segítőkész volt. Oszyval hamar megtaláltuk a közös hangot, jól tudtunk együttműködni. Fennakadások nélkül teljesítettük az összes szakaszt, bár az időjárás és az éjszakai futamok próbára tettek minket. A pályabejáráson adódó műszaki probléma miatt az éjszakai gyorsok itinere kicsit elnagyoltra sikerült, de improvizáltunk és megoldottuk a problémát. Az egész hétvége nagyon jó hangulatban telt, nagyon jól éreztem magam a Taubmann Historic Racing Team beugrós navigátoraként. Örülök, hogy célba tudtunk érni ezen a kihívásokkal teli versenyen.

/feltoltott/prológ(1).jpg
 





Felemás siker Egerben
2013-04-15 22:38:38

Remek hangulatban ám annál baljósabb időjárási körülmények között kezdődött a 2013-as Historic Rally szezon Egerben. "Kellemes" 5-6 fok és szemerkélő hűvös (néhol havas) eső fogadott bennünket Heves megye székhelyén. Ez a körülmény nem szegte kedvünket és míg a csapatunk versenyzőpárosa a pályák rögzítésével volt elfoglalva, addig én és az autónk fő konstruktőrével, a Miczi-motors főnökével Zsoltival nekiláttunk a kocsi felkészítésének, hogy a szombat délutáni rajtra minden flottul menjen.

/feltoltott/friday_01.jpg
 

/feltoltott/eger.jpg
 

/feltoltott/eger_000.jpg
 

A rajt és az első két gyorsasági eseménytelenül telt el, semmi extra nem történt, de ami ezután jött kész rémálom volt. A második gyorsasági után, etapon, csorogtak a srácok rendben ahogy kell és egyszer csak nagy durranás és teljesen bepókhálósodott a szélvédő. Valószínű, hogy az előtte haladó autó feldobott egy követ és olyan szerencsétlenül találta el, hogy KO lett az egész. Oszy kirúgta a szélvédőt és legurultak a szervizparkba ahol már vártuk a rossz hírrel: nincs tartalék szélvédőnk. Ez a nap és az első futam így ért véget számunkra. Másnap reggel 9-ig volt haladékunk, hogy a verdát beüvegezzük, így Miskolcról a Classic Motor Sport főnökétől Eriktől kaptunk egy SOS szélvédőt, melyet este kilencre be is tudtuk pattintani az autóba (Zsolti ismét nagyot alkotott). Este szomorkodás és bánkódás mert értékes pontokat veszettünk egy hülyeség miatt, mely év végén nagyon fog majd hiányozni  . De nem nyalogathattuk tovább vérző sebeinket, ugyanis másnap reggel rajt, indult a második futam.
/feltoltott/eger_06.jpg
 
Vasárnap már sokkal simábban mentek a dolgok egy kis lassító odébb lökéstől eltekintve nem volt nagyobb baj mely során jelentéktelen anyagi kár keletkezett. Megfoltoztuk az autót és sikeresen célba ért a párosunk ahol kategóriánk I. helyét és korcsportunk II. helyét csíptük meg.

/feltoltott/eger_00.jpg
 

/feltoltott/eger_01.jpg
 

/feltoltott/eger_03.jpg
 

/feltoltott/eger_05.jpg
 

/feltoltott/eger_04.jpg
 

/feltoltott/eger_08.jpg
 

Nagyon köszönjük a segítséget:
            - a Calssic Motorsport Clubnak a szélvédőért (Erik a legnagyobb KIRÁLY!!!!)
            - a VendingOutletnek a kávéautomatáért és a finom kávékért (sokat segített  )
            - a MEDIKÉMIÁNAK a sok féktisztítóért és egyéb autós felszerelésért
            - és végül de nem utolsó sorban Tamás Sándornak az IT támogatásért     

A királynő új ruhája
2013-03-23 14:42:53

A hivatalos papírozás után végre elkészültünk a külcsínnyel is. Felmatricáztuk az autót és felkerültek az új versenyfelnik és gumik a kocsira. Új szponzarink lesznek és végre saját csapatunkkal a Taubmann Historic színeiben fogunk majd versenyezni. Fő szponzorunk a VENDINGOUTLET KFT.  akik kávé és italautómaták forgalmazásával és szervizelésével fogalakoznak.
Íme a fotók:


 

Elindult a 2013-as szezon
2013-03-15 18:48:10

A múlthétvégén ünnepélyes keretek között kezdetét vette a 2013-as szezon. Csapatunk új szponzorának köszönhetően megvalósíthatjuk nagy álmunkat és elindulhatunk az Országos Historic bajnokságban a kis R5-el, méghozzá a teljes 2013-as idényben! Néhány hét pihenő után a Miczi-motors nekilátott a kocsi teljes lecsupaszításának és előkészült a bukócső kijavításának és néhány korábbi kaszni sérülés kijavításának. Természetesen újítás is került a „motorháztető” alá miszerint megoldottuk a toronymerevítés problémáját, szigorúan a homologizációs szabályok keretin belül. Idén új dizájnnal indulunk, ugyanis a régi gyári festésnek megfelelően a buborékokat és a lökhárítókat selyemfényű feketére festettük. A festés és mázolás után ;) bekerült a 2013-as szabályoknak megfelelően a SPARCO központi tűzoltó rendszere és a 25G-s lassulást is kibíró pótkerék tartó pajzs is. Új biztonsági öveink vannak a Beltenick-től melyek 2018-ig FIA homologizációval rendelkeznek. A szabályoknak megfelelően lefóliáztattuk az oldalsó és hátsó ablakokat melyek most már teljesen biztonságosak és megnyugodhatnak a bennülők. 



Mikor végre minden elkészült, felvirradt a nagy nap, a gépkönyvezés napja mely nagy izgalmakat szült, mint utóbb kiderült teljesen feleslegesen, hiszen hibalista nélkül megkaptuk a gépkönyvet, mellyel elhárult az utolsó akadály is, hogy több mint 30 év után ismét egy Renault 5 Alpine Gr2 száguldjon a magyar rally pályákon. Első megmérettetésünk április 5-7 Eger rallye,ott találkozunk!    

Sikertelen váci túra
2012-10-04 09:42:25

Az idei utolsó versenyünk nagyon balszerencsés véget ért, pedig minden milyen jól indult... Pénteken indulásra kicseréltük a kocsiban a kormányszerkezetet a spéci Ferjánczos rövid áttételűre, ezzel ugyanis egy teljes fordulattal kevesebbet kell tekerni végponttól végpontig. Ennek az alkatrésznek tesztje egyébként remekül sikerült, csodásan működött. Este, relatív időben, Vácra értünk és elfoglaltuk a szállásunkat. Másnap reggel frissen, üdén ébredve gyorsan nekiestünk az adminisztartív átvételnek és míg mi tréningeztünk Zsolti elintézte a gépátvételt, minden rendben zajlott, kora délután még két óra csendes pihenő is jutott a szálláson amire nem volt még példa. Négy órakor startolt a prológ melyre vidáman és kipihenve érkeztünk. Nagyon jól sikerült bár picit rövidre szabtam a távot, ugyanis nagy izgalmamban egyel hamarabbi sorba fordultam be mint kellett voltna így olyan abszolút időt mentem, hogy csak füstölt :) hatalmas tapsvihar fogadta bénázásomat amin igen meglepődtem, hogy milyen poén kerekedett ki belőle. A lényeg: mi is és a közönség is nagyon jól mulatott a műsorunkon.

Másnap korai ébredés, minden oké majd egy óra múlva rajt! Jó volt a tempó, mígnem az első gyorsasági kb. a közepén ismerős hang üti meg a fülünket, visít a gumi... Megint bele ér a hátsókerék az ívbe! Gumifüst az utastérben, a célban megnéztük van-e még gumink? Volt, így tovább mentünk. A második gyorsot Kóspallag-Márianosztra között ebből adódóan picit óvatosabbra vettük majd a szervizben konstatáltuk, hogy nincs tovább, a bal hátsó lengéscsillapító feladta a harcot és nem tart ellen így bele fog érni minden nagyobb kanyarban a kerék az ívbe amit már szépen szét is nyírt. Sajnos ennyi volt az idei utolsó versenyünk, sok kaszni munka és lengéscsillapító tuning vár ránk az elkövetkező időben.

Végül a szokásos kép cunami:

/feltoltott/DuEn_III_VacRally_1029.jpg
 

/feltoltott/DuEn_III_VacRally_1027.jpg
 

/feltoltott/hajoka_41_20121002_1226603904.jpg
 

/feltoltott/mark vác 2012.jpg
 

/feltoltott/RSHU_Photo_006_jpg.jpg
 

/feltoltott/soma.jpg
 

/feltoltott/zefoto_vac_4_20121001_1838099034.jpg
 

 

Két esemény 2 hét alatt
2012-09-23 13:16:00

Nem kis meglepetésemre, szeptember hónapban sok kellemes meghívásnak kellett eleget tennünk. Az első szeptember második vasárnapján, 9-én az ercsi falunapon rendezett rally show volt, ahol Zsolti "nyomott" néhány tiszteletkört a kis kék villámmal. Nagyon sokan csodálták meg a verdát, pedig a ronda "Dákó" felniken gurult a kocsi.

/feltoltott/ercsi_02.jpg
 

/feltoltott/ercsi_03.jpg
 

/feltoltott/ercsi_04.jpg
 

A másik immár hagyományos eseményünk, ahol mindenképpen ott kellett lennünk, az a Hungaroringen, idén már 6-ik alkalommal megrendezett WSR (World Series by Renault) volt, melyet most rendhagyóan szeptember 15-16 között rendeztek.  Ennek ellenére, az idő kegyes volt hozzánk. A WSR egy óriási autós esemény, ahol a kicsikocsit a Renault Club (www.renaultclub.hu) színeiben volt szerencsénk kiállítani a többi gyönyörű Renault között. A gyűjtők kiállítása a Gold tribün mögött volt, talán a legjobb helyen, amióta a WSR-re járunk. Két nap alatt 105.000 néző volt kíváncsi ránk, a versenyekre és a többi eseményre. Idén is, mint minden évben a Renault kitett magáért. Volt itt minden: gyerek játszótér, F1 szimulátor és kerék csere, versenykamion, illetve Forma 1-es versenyautó bemutató, az utóbbi Sebastian Buemi főszereplésével. Volt még Historic Renault kiállítás, Jean Ragnotti show (sőt az öreg még meg is látogatott bennünket, és dedikált mindent, amit csak akartunk). A hab pedig a tortán.... :) a nap végén körözhettünk a Hungaroringen, ami nem semmi élmény volt, köszönjük a rendezőknek!. 

/feltoltott/WSR_01.jpg
 

/feltoltott/wsr_02.jpg
 

/feltoltott/01(4).jpg
 

/feltoltott/06(1).jpg
 

/feltoltott/wsr_03.jpg
 

/feltoltott/09(1).jpg
 

/feltoltott/12.jpg
 

Baranyában száguldoztunk!
2012-08-03 14:57:45

Azzal kell kezdenem az élménybeszámolót, hogy ez volt az első olyan versenyünk melyre műszakilag szinte teljesen fel volt készítve a kocsi, péntek este 8-ra teljes harci díszben lemosva, felgumizva vártuk a trélert mely elröpített bennünket Pécsre. A szombatunk relatív érdektelnül telt, pálya felírás, 1-2 tréning kör, este finom grill vacsora stb. Vasárnap reggel korán óriási esőre ébredtünk :( leszakadt az ég! Egy picit megilyedtünk hiszen esőben nem versenyeztünk még soha. Mire felértünk Remeterétre a rajthoz elállt ugyan az eső, de a pálya vizes mardt. Nem volt mit tenni  legalább kipróbáljuk az új TOYO Proxes 888-as gumikat, melyet a gyártó nagyon dícsért, hogy így, meg úgy is jó nedves betonon...végülis nem estünk az árokba, de mentünk elsőre egy olyan siralmas időt, hogy még a következő körben is megkönnyeztük. A második gyorson már sokkal jobbak voltak a körülmények, sokkal szárazabb volt a pálya így elvben simábban mehettünk, és mentünk is. Gyorsról gyorsra javítottunk az időn, az utolsó körben meg már rá is vertünk a nagy "ellenfelünkre" az előttünk rajtoló Tátrás fiúkra.
Summázva: műszakilag rendben voltunk, fejben és vezetéstechnikában kell még (nagyon fejlődnünk -de nagyon!) amúgy minden okés volt.

Végül néhány kép a versenyről:

/feltoltott/01(3).jpg
 

/feltoltott/03(2).jpg
 

/feltoltott/03 (2).jpg
 

/feltoltott/02%20(2).jpg
 

/feltoltott/01 (2).jpg
 

/feltoltott/00(3).jpg
 

Híresek lettünk!
2012-07-17 15:13:10

Egy kis meglepetés a kedves olvasónak! Híresek lettünk, benne vagyunk az újságban! A hétvégén megjelent az Oldtimer & Youngtimer magazin 2012-es évfolyan 3. száma melyben a kicsi kocsi az egyik főszereplő! Nagyon klassz cikket kerekítettek a fiúk érdemes végig olvasni, valamint nem gyenge fotókat is készítettek rólunk.
Vegyétek és olvassátok!

Nagyfelbontású képek a Tatabánya rallyról
2012-05-10 11:06:01
Fékezzünk és agyaljunk!
2012-05-08 12:33:37

No nem teljesen. Egy páran kérdezték és nagyon sok tévhit merült fel a futómű építés során, hogyan s miként működhet az R12-es Gordini fékrendszere és kerékagyai a „szimpla” Renault 5-ösben. Íme…

Először is. A Gr2-es homologizáció szerint az utcai hűtetlen tárcsaféket ki lehet cserélni ún. hűtöttre, illetve a hátsó dobféket tárcsafékre. A hátsóval nincs nagy gond, hiszen az Alpine Turbo gyárilag ilyen volt, és ugye az én autóm is ebből készült, kipipálva. A nagyobb falat a hűtött tárcsák cseréje. Ide speciálisan csak az R12 és az R17 Gordini alkatrészei jöhetnek, átmérőre mind három típusé 228mm, de ebben ki is merül a hasonlóság. A „gordini” hűtött tárcsák” vastagabbak a nem hűtött változatnál, így kompletten a nyerget, a tartót és minden más, hozzá tartozó alkatrészt cserélni kell. A legnehezebb az egészben fellelni ezeket. Tárcsa még hellyel-közzel akad. Mi Zozo bá kincses ládájából kaptunk egy zsír új ATE szettet, viszont a többi alkatrésznél megállt a tudomány, mígnem Köhike ( www.renaultclub.hu ) az R12-esek nagy mestere kitartó munkával kinyomozta, hogy a Fiat egyik Abarth verziójának első fékje pont ilyen volt és még a UNIX-nél lehet hozzá kapni gyári DBA munkahengert. Ez is kipipálva, köszi mester, és a többiekneki is köszi aki segített az ötletelésben és a nyomozásban, mindenkinek jövök egy Bambival a következő WSR-en! De ekkor még nem volt teljes az öröm, hiszen a pofákat és a hengert valahová fel is kell rögzíteni, de hála a Fiatos testvéreinknek, hozzá jutottunk egy pár „alig” használt tartóhoz és egyéb apróbb kiegészítőhöz. A fékek ezzel meg is volnának…

Második felvonás: a hátsó kerékagyak. A normál kerékagyak keskenyebbek, gyengébbek és a lyukosztásuk is más mint a Gr2-eseké. Most is hátulról kezdeném a sztorit. Beszerezni ma már lehetetlenség R12 Gordini kerékagyakat, így egy belgiumi balkanyar beiktatásával, Franciaországból tudtam beszerezni egy gyári szettet, melyet az előző tulaj már fullra kikönnyített. Csodák csodájára csak kerékcsapágyakat kellett cserélni benne (persze ebbe is nagyobb, erősebb kellett). Ezek beszerzése ma már szintén nem egyszerű, de ezt a hézagot a Miczi-motor egy 1989 óta a polcon porosodó SKF szettel kitöltötte. Most is jól jött az Apline Turbo alap, hiszen a hátsó híd gyári száma pont megegyezik a Gr2-es hasonló alkatrészével, Gordini agy felcuppantva és már forog is a hátsó.  

/feltoltott/R12G_agy.jpg
 

/feltoltott/Gr2_háccsó_01.jpg
 

Harmadik felvonás: az első kerékagyak. Ebben az esetben picit szerencsésebbek voltunk, ugyanis kaptam Ferjáncz Attilától egy csuma rozsda, ám majdnem komplett bal első, valószínű R17 Gordini, csonkállványt. Ezen volt rajta egy hibátlan első kerékagy, ami nem volt jó másra, minthogy mintát vegyünk róla, és Farkas Zsolti barátom a szegedi versenyautó építő guru XXI. századi módszerekkel egy pár vadiúj kerékagyat gyártson belőle. A felszerelés már-már rutin munka volt, csapágy csere és néhány Dacia kerékcsavar beszerzése után már lábon is áll az autó.

/feltoltott/Ferdi kerékagy.jpg
 

/feltoltott/elsőagyak_1.jpg
 

/feltoltott/Gr2_első_03.jpg
 

Most jöhet a kérdés, mire ez a sok hűhó? A legfontosabb, az autó most már Gruppe 2-es homológ, továbbá erősebbek lettek a fékek, nem beszélve arról, hogy így lett tökéletes kerek a történet.

2012 Tatabánya rallye (RTE)
2012-05-07 18:31:43

Nagy meglepetésünkre idei első fellépésünk 2012 első komoly versenyére a Tatabánya rallyra esett. A meglepetés akkor ért bennünket, amikor kiderült, hogy az „éles” mezőny előtt fogunk előfutni, 00-ás (WC) rajtszámmal. Ekkor pörögtek fel igazán az események, elő vettük a naftalinból a tűzálló overallokat, a zsírból a versenyautót, és máris Écsen találtuk magunkat a híres-hírhedt Rábaringen. Gyors pálya felírás, Oszy ír, én diktálok, ruha csere, autóba be, és takkra beértünk a rajthoz. Időnk sem volt felocsúdni, máris a ringen csiki-csukizunk, és ekkor ütött be a mennykő… A nagy rohanásban elfelejtettem bevenni az ilyenkor szokásos gyomorkönnyítő gyógyszeremet J és rusztikusan szólva, picsa szarul lettem, lassan de biztosan lejöttünk a prológról L. Este a csapatnak kb. 4 órájába és fél liter pálinkájába került, mire összefoltozták a lelkem és az önbecsülésem.

Másnap reggel daedalonnal indítottunk én a hányinger, Oszy a másnap miatt J (azért azt megnéztem volna, amint körbe hányjuk a kis 5-öst a ringen). Indul az első kör, semmi gáz, jól vagyunk, iszonyat tempót megyünk, ég a gumi a fék stb. A második körben viszont kezdtem megint szarul érezni magam, de hogy Kőváry Barnát idézzem: „Győzelem vagy halál!” a híres parabolán (anyu innentől ne olvasd!), már 160-al repülünk! Vége az első gyorsnak, bent vagyunk, minden oké. Huhh...

A második gyors Tatabányán volt, Écstől kb. 90 km-re.  Ennyit a kocsi életében nem ment még egyhuzamban, semmi baj, gázt neki: megyünk, mert idő van. Az úton minden oké volt, egy kisebb malőr azért most is becsúszott. Az új fék menetközben befogott és úgy maradt…. a gyűjtőpont előtt 10 perccel. Ákos és Oszy 2 db oda nem illő villáskulccsal és egy autóemelővel leszerelte a féket, és valahogy visszatuszkolták a helyére, fék vissza, tűz tovább, idő előtt 1 perccel oda is értünk! Királyok vagyunk!!!

A második gyors a híres Tatabánya-Környebánya: az ún. rugógyári út, ahol a nagyok is mennek. Innentől már rendben zajlottak az események, a kocsival és velünk is minden rendben volt. Egyre gyorsabb tempót tudtam diktálni, a szervizpontokban csak tömíteni kellett a karbikat, ugyanis azok közben lerázkódtak, és egyre több fals levegőt szívtak, ami néha megviccelt menet közben, ugyanis nem nagyon volt alapjárat. De nó para, ezt meg egy kis gázrugdosással orvosoltam.

Megcsináltuk a versenyt, teljesítettük az összes gyorsot, még nem döntöttük meg a pálya rekordokat, de sehol nem értek utol bennünket, nem villogtak le, és ami a fő, nem tartottunk fel senkit az „éles versenyzők” közül. Summázva a versenyt, nagyon megterhelő és rohadt fárasztó volt, de ahogy a költő mondja: „jó mulatság, férfimunka volt”


Beindult a 2012-es szezon!!!
2012-05-03 12:35:24

Kedves Olvasóink, Barátaink!

Az elmúlt év csendessége után, nagy dirrel-dúrral végre beindult a 2012-es szezon.

A téli álomból rögtön egy megtisztelő kihívás ébresztett minket. Eredeti terveinkben a 2012-es Tatabánya rallye betétfutamaként megrendezésre kerülő rallye sprint futamra szerettünk volna nevezni, de a Team Felian Historic csapat meghívására nem tudtuk nemet mondani, így elfogadtuk, hogy előfutók legyünk a Rallye Túra mezőny előtt. Ez nagy kihívás és nagy izgalom volt mindenkinek, hiszen az utolsó pillanatban derült ki, hogy indulunk, és ugye ilyen komoly versenyen még nem mentünk.

Természetesen az utolsó pillanatban lett kész a teljes „Gr2-es” futómű is, ami az érdi Miczi-motors nélkül most sem jött volna létre. Ezúton is köszi Zsolti a fáradozást, király vagy! Tulajdonképpen most, hogy a futóművel feltettük az i-re a pontot, elkészült Magyarország (és tudomásom szerintem) Közép-Kelet-Európa egyetlen működő és versenyképes Renault 5 Alpine Gr2-ese (itt spontán vastaps alakul ki!).

A verseny jól sikerült. Nagyon sokat tudtunk tanulni a rallyról és végre sokat tudtunk az autóval menni és tesztelni. Néhány apróbb hiba jött csak elő, amit ott helyben tudtak a srácok orvosolni, de ami a lényeg, végigmentünk és rengeteget tanultunk. Látjuk mik a gyenge pontjai a kocsinak és nekünk, valamint, hogy miben kell még fejlődnünk. Meg kell oldani a karburátorok rögzítését, az új futómű miatt még szélesebb lett a nyomtáv így a kerék megint beleér néha a kaszniba, a lengéscsillapítók lágyak, a fékpofák nem bírták a versenytempót, kell egy karterolaj gyűjtő tartály is stb. Sok apró, de fontos dolog van még, de a következő versenyre megoldjuk ezeket is.

A verseny ideje alatt a Team Felián Historic csapata gardírozott minket, jó volt látni egy profi csapat működését, ki mikor hol és mit csinál. Nekünk tényleg csak a versenyzéssel kellett törődnünk és hajtani a kocsit. Minden gyors végén vártak, a szervizponton csak energiapótlás és a felfrissülés volt a dolgunk. Ákosék mindent megtettek, hogy gördülékenyen tudjunk versenyezni. Ezúton nekik is köszönjük a sok segítséget!

Alig ocsúdtunk fel a verseny izgalmaiból, máris egy újabb meghívásnak tehettünk eleget, ugyanis múlt hétvégén került megrendezésre a tavaszi OT Expo, melyre az Oldtimer and Youngtimer magazin munkatársai hívtak meg bennünket, nem kisebb rallylegenda társaságában, mint Kőváry Barna illetve gyönyörű sárga trabantja, akikkel közösen osztozhattunk az újság standján.

Május elsején pedig, mintegy zárásként, futottunk néhány kört a Velodrom Millenárison, ahol szintén nagy sikerünk volt a többi historic versenyautóval egyetemben.

Még egyszer köszönjük fiúk lányok a segítséget, nélkületek…de hisz tudjátok ;) és köszönjük szponzorainknak A Kár-Plaszt 2000 Kft.-nak és Tamás Sándor barátomnak! Köszi!

/feltoltott/tatabánya_000.jpg
 

/feltoltott/tatabánya_00.jpg
 

/feltoltott/tatabánya_01.jpg
 

/feltoltott/tatabánya_02.jpg
 

/feltoltott/tatabánya_03.jpg
 
/feltoltott/tatabánya_07.jpg
 

/feltoltott/tatabánya_08.jpg
 

/feltoltott/otexp_000.jpg
 

/feltoltott/otexp_00.jpg
 

/feltoltott/velodrom_00.jpg
 

/feltoltott/velodrom_01.jpg
 

 

Ismét egy kiállítás képei ;) (bocs ez egy ilyen év...)
2011-12-07 21:37:12

Sajnos ez egy ilyen év. Idén nem jött össze semmi, ami miatt elnézést kell kérjek barátainktól, Oszytól és mindenkitől aki szurkol nekünk, de nyugi majd jövőre!!! ;) A kocsi szépen, lassan, csendben elkészült. Elmaradt a nagy csinnadratta, meg a trombitaszó és az ünnepélyes bevonulás. Még utoljára idén meghívtak bennünket az őszi Autó+Motor+Sport Expora (2011-11-18.) amely meghívásnak örömmel eleget tettünk. A kocsi, teszt gyanánt, a saját lábán ment Érdről Kőbányára. Az út simán ment, iszonyat gyorsan szedi a lábát a kis kék villám, már persze ha a forgalom hagyta, de természetesen sehol sem léptük át a megengedett maximális sebességet  maradt még egy pár apróbb beállítás, finomítás a kocsin, de ez már tavaszra marad. A kiállítás jól telt sokan álltak meg az öreg szekér mellett és mindenkinek tetszett.
 

/feltoltott/Autó(1).jpg
 

/feltoltott/Autó2.jpg
 

/feltoltott/piric_00.jpg
 

/feltoltott/Interior_888.jpg
 

/feltoltott/Interior2.jpg
 

/feltoltott/Interior3.jpg
 

/feltoltott/Motor.jpg
 

/feltoltott/motor1.jpg
 

Egy kiállítás képei
2011-11-04 14:59:47

Részt vettünk a 2011.szeptember 23-25 között megrendezésre került I. Nemzetközi Oldtimer és Youngtimer Fesztiválon ahol ugyan még csak izomerővel hajtva, de bemutathattuk az autót az oldtimer rajongóknak. Két másik szomszédunk egy Lada VFTS volt illetve a Felian Historic cspat Ford Escort MK1-ese. Az kiállítás csúcspontjaként pedig maga Ferjáncz Attila is tiszteletét tette "nálunk" és elismerőleg szólt a kocsiról. A képek:



Épül a motor II. rész.
2011-09-28 15:37:23

A szívások sora nem ér véget soha...végre valahára végleges helyére került a hengerfej. Ekkor derült ki, hogy a drága pénzen rendelt IRESA szívócső egyetlen óriási előnye, hogy olcsó... Sajnos sem anyagában, sem méretiben nem stimmelnek a leírásban szereplő 40-es WEBER karburátorokkal, illetve olyan rossz minőségű az öntvény anyaga, hogy a "kritikán aluli" enyhe kifejezés rá. De nem adjuk föl azzal főzünk ami van, Zsolti egy egyedi alumínium toldatot (szó szerint) faragott a cső és a karbik közé, így már passzolnak a karburátorok. A HF kipufogó oldalát kibővítettük és felpolíroztuk, új leömlő és kipufogó csövet kapott a kocsi. A szívó oldal sem járt különbül, iszonyat mennyiségű alumíniumot köszörült ki Zsolti a HF-ből.
Felkerült a helyére felújított váltó, a hűtő és egyéb csip-csup apróságok. Elkezdtük a kocsi elektromos tervezését és kábelezését. Beépítettük a felújított tankot, felújítottuk a teljes üzemanyag vezeték rendszert és a betöltő csöveket is. Készen lett és kijavítottuk a kocsi teljes futóművét és fékeit is. Minden alkatrész szinterezve, festve, felújítva stb. ami ilyenkor dukál. A belső tér is szépen halad: bekerültek az új FIA homológ ülések, övek, a pótkerék és szerszámai, a tűzoltó készülék, a navigátor lábtámasza stb.
Ami még hátra van: az elektromos rendszer befejezése, a generátor fölaplikálása, a gázrudazat felszerelése és végül de nem utolsó sorban a karburátorok beállítása és a próba kör ;)    
Most pedig néhány kép a mutatványról:

/feltoltott/motor.jpg
 

/feltoltott/motor02.jpg
 

/feltoltott/jobbelső00.jpg
 

/feltoltott/Interior_02.jpg
 

Épül a motor I. rész.
2011-08-23 16:32:20

A múlthéten, hosszas vajúdás után végre neki kezdhettünk a motornak. Meg volt majdnem minden alkatrész a Zsoltinál, ami pedig hiányzott, az udvaron álló 4 db Alpine-ból kibányásztuk ;) . Amikor oda értem a blokk már elő volt készítve: a főtengely és a lánc a helyén és simán és gyönyörűen forgott. A következő lépés a dugók a hüvelybe való „tuszkolása” amint ezzel végeztünk be is kerültek a blokkba. A következő lépés az ún. sallangok felszerelése volt mint pl. a már-már védjegyünkké váló piros olajteknő. Közben sok aprósággal kellett megküzdeni, ilyen volt az ablakmosó rendszer újbóli kiépítése. Helyére kerültek a Ferjáncz Attilától kapott „spéci” motortartó bakok melyek olyan kemények és merevek mint a kő. Az R5-ösökben, mint tapasztalható, nagyon „mozgékony” a motor, könnyen elbillen, ez a normál forgalomban nem gond, viszont versenykörülmények között az egész autó súlypont elbillenését okozhatja, mely értékes század, ezred másodpercekben mérhető. Bekerültek a felfrissített, ajtó és ablak kéderek, illetve a csomagtérajtóra vadi új kédergumi került, mert a régi elég viseletes volt már. Helyére kerültek a hátsó ablakok és a belső burkolat egy része.

Egyenlőre itt állunk, a fotó kedvéért felraktuk a hengerfejet és a szívósort, de ezek végső felszerelése még várat magára, ugyanis a szívótorkot újra kell fúrni, ami nem kis csúszást jelent megint.
Folytatjuk...

/feltoltott/00(1).jpg
 

/feltoltott/01(1).jpg
 

/feltoltott/03(1).jpg
 

/feltoltott/04(1).jpg
 

/feltoltott/05(1).jpg
 
 

Egy kis összefoglaló...
2011-07-19 10:53:07

Mivel a héten várható, hogy végre felgyorsulnak az események, így egy kis összefogalalót gondoltam írok mielőtt még gyors kész lennénk